Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 1

Jesu li autoškole (pre)skupe i kako je u susjednim zemljama?

Jesu li autoškole (pre)skupe i kako je u susjednim zemljama?
1

Da biste postali vlasnik vozačke dozvole, izdvojit ćete oko 7 tisuća kuna. Većina će se složiti da se radi o previsokoj cijeni s obzirom na ionako nizak standard.

Prije samo šest godina, cijena vozačke dozvole je iznosila 4 tisuće kuna i tada nam se činila previsoka. Danas se radi o cijeni od čak sedam tisuća kuna, odnosno skoro tisuću eura što su prelazi cijene nekih zemalja Europske unije.

Željko Marušić, stručnjak za promet je izjavio kako su cijene u Hrvatskoj jedne od najjeftinijih u Europi. Za primjer je naveo Njemačku gdje ispit košta 3 tisuće eura. Slijedom toga smo kontaktirali ljude u Poljskoj i susjednoj nam Italiji.

U Poljskoj ćete za vozačku dozvolu izdvojiti od 2 000 do 2 600 kuna, skoro trostruko manje. Ako ste pomislili da u cijenu nije uključen ispit prve pomoći, koje hrvatske autoškole dodatno naplaćuju, varate se. U tu cijenu ulazi sve što bi vam u Hrvatskoj dodali na osnovnu cijenu od prosječno 5 tisuća kuna. 

Za vozački ispit u Italiji, izdvojit ćete oko 3 500 kuna ili tisuću kuna ako se sami pripremate.

U Austriji prosječna cijena vozačkog tečaja je od 1500 do 1700 eura odnosno otprilike od 11 do 12 500 kuna.

Formiranje cijene vozačkog ispita

Sigurno ste se pitali jesu li cijene proizvoljne i dokle mogu rasti. Od HAK-a doznajemo da su sve autoškole privatne te da je Ministarstvo unutrašnjih poslova krajem prošle godine donijelo odluku o formiranju najniže cijene koja vrijedi za sve autoškole u Hrvatskoj. Ispod te cijene nijedna škola ne smije ići, dok je gornja granica proizvoljna zbog čega postoje razlike u cijenama između gradova i regija. U prijevodu, svaka autoškola sama određuje cijenu polaganja vozačkog ispita. Cijena vozačkog ispita je naknada koju snosi kandidat za vozača koji se prijavio za polaganje vozačkog ispita, a uplaćuje je ovlaštenoj stručnoj organizaciji koja organizira i provodi vozačke ispite, odnosno Hrvatskom autoklubu. Naknada za polaganje vozačkog ispita određena je Odlukom o visini naknade za polaganje vozačkog ispita („Narodne novine“, broj: 141/2011.). Odluku o visini naknade za polaganje vozačkog ispita donosi ministar nadležan za unutarnje poslove. Naknadu za polaganje vozačkog ispita treba razlikovati od naknade za osposobljavanje u autoškoli. 

HAK: Naknada je utvrđena pravilnikom

Naknada za osposobljavanje u autoškoli je određena Pravilnikom o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli kojim su propisani jedinstveni minimalni izračunski elementi vrijednosti nastavnog sata u autoškoli za nastavne predmete Prometni propisi i sigurnosna pravila i Upravljanje vozilom za pojedine kategorije vozila i sve autoškole su dužne odrediti svoju minimalnu cijenu na osnovu spomenutog Pravilnika. Navedeni Pravilnik donosi ministar nadležan za unutarnje poslove. Jedinstveni minimalni izračunski elementi vrijednosti nastavnog sata za nastavni predmet pružanje prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći donosi ministar zdravstva i socijalne skrbi. Primjerice, kandidat za vozača koji se osposobljava za B kategoriju vozila dužan je realizirati najmanje 30 nastavnih sati iz nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila, te 35 nastavnih sati iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom. Također je dužan realizirati 9 nastavnih sati osposobljavanja iz nastavnog predmeta Pružanje prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći. Jedinstveni minimalni izračunski element vrijednosti nastavnog sata za nastavni predmet Prometni propisi i sigurnosna pravila za sve kategorije vozila iznosi 22,12 kuna/nastavni sat (minimalni izračunski element sadrži porez na dodanu vrijednost). Jedinstveni minimalni izračunski element vrijednosti nastavnog sata za nastavni predmet Upravljanje vozilom za B kategoriju vozila iznosi 143,75 kuna/nastavni sat (minimalni izračunski element sadrži porez na dodanu vrijednost). Jedinstveni minimalni izračunski element vrijednosti nastavnog sata za nastavni predmet Pružanje prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći iznosi 50,00 kuna/nastavni sat (minimalni izračunski element oslobođen je poreza na dodanu vrijednost). 

Iz svega navedenog proizlazi da minimalna naknada za osposobljavanje u autoškoli za B kategoriju vozila, ukoliko kandidat nema dodatnih nastavnih sati, iznosi 6.144,85 kuna (u naknadi je sadržan porez na dodanu vrijednost). Kako je formiranje cijena iznad nadvedene minimalne naknade slobodno, dio autoškola u Republici Hrvatskoj poslujte s naknadama koje su više od tog iznosa. U Hrvatskoj djeluje 381 autoškola. Više podataka o svemu ovome, kao i svi navedeni podzakonski akti (i drugi propisi) dostupno je na web stranicama HAK-a. 

Zagreb najskuplji

Prosječna cijena vozačkog ispita iznosi 5 500 kuna. Kada se doda liječnički pregled, predavanja iz prve pomoći i plaćanje ispita HAK-u, na kraju dobijete iznos oko 7 500 kuna. Kontaktirali smo jednu zagrebačku autoškolu čija cijena iznosi 5 695 kuna bez liječničkog pregleda i ostalih ispita. U gradu Korčuli, izdvojit ćete stotinjak kuna manje za vozačku dozvolu. U Osijeku, Splitu, Zadru i Dubrovniku cijene su manje nego u Zagrebu te se kreću od 5 300 do 5 600 kuna. 

Uz porast cijene benzina, pitamo se hoće li cijene vozačke dozvole još rasti ili će Vlada možda ograničiti cjenovnu granicu do koje autoškole mogu dizati cijenu vozačkog ispita.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Najbolji domaći kolači bake Ane
10 SUPER RECEPTA

Najbolji domaći kolači bake Ane

Svi recepti spremaju se prema dugogodišnjim tradicijama te vas okusom i mirisom vraćaju u djetinjstvo. Među ovih deset slastica možete pronaći sve - od mirisnih medenjaka do kremastih šaum rola
Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno
PUNA KUĆA

Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno

Ivana i Mario posvojili su petero djece, a sve kako bi biološka braća mogla ostati i odrasti zajedno, jer kako kažu: 'Nije humano razdvajati djecu koja su već prošla toliko toga u svojemu malom životu'
Bilić: Krovinović nije vođa, a ako Dinamo ima 22 podjednaka igrača, to znači da ne valjaju...
BIVŠI IZBORNIK O HNL-U

Bilić: Krovinović nije vođa, a ako Dinamo ima 22 podjednaka igrača, to znači da ne valjaju...

Smiješno mi je kad kažu da Livaja nije špica. A kako nije? On je sve, i devetka i desetka. Uprava mora pomoći Gattusu, a neće pomoći s 'ajmo Bijeli', nego pojačanjima, kaže Slaven Bilić