Djeca koja rano počinju učiti računati, pisati i čitati, u kasnijoj dobi imaju gore ocijene u školi nego oni koji su pohađali vrtiće orijentirane na igru, otkriva studija
U predškolskoj dobi važnija je igra i druženje od obrazovanja
Mališani koji rano počinju učiti nemaju veće šanse za bolji uspjeh u kasnijem životu, otkrila je studija Sveučilišta Sjeverna Carolina. No djeca koja pohađaju vrtiće namjenjene kvalitetnoj igri i razvoju umjetničkih sposobnosti, u kasnijoj dobi imaju bolje ocijene u školi.
Brojnih edukacijskih vrtići nude djeci vrlo mlade dobi programe učenja stranih jezika i osnove pisanja u računanja, a postaju i svojevrsan statusni simbol za roditelje. Moć igre jedna je od najvažnijih socijalizacijskih tehnika za dijete, kojima se ono uklapa u društvo i razvija svoju maštu, smatraju brojni psiholozi. Na roditelje se danas vrši velik pritisak da osiguraju svojoj djeci najbolje obrazovanje, kako bi im olakšali kasniji život.
Više učenja, niže samopouzdanje
Brojne su europske zemlje poput Rusije, Njemačke, Švedske, Finske i Danske, promijenile svoj obrazovni program i odgodila nastavu čitanja za djecu do sedme godine života. U knjizi Academic Instruction in Early Childhood: Challenge or Pressure, autori navode istraživanja koja pokazuju da što ranije dijete počinje učiti, ono je tjeskobnije i ima niže samopouzdanje.