Treba postaviti vremenske granice u igranju igrica, postići dogovor oko lozinki i privatnih računa te upozoriti djecu na adekvatnu zaštitu svojih podataka na internetu
Dječja ovisnost o internetu sve veća, kao i manjak motivacije
Djeca vole provoditi vrijeme na internetu jer se tada osjećaju slobodno, a računalo im pruža neiscrpan izvor zabave i druženja. No problem je što sve više djece postaje ovisno o računalima, upozoravaju britanski psiholozi. Otkrili su da više od polovice djece opisuju sebe kao nesretne, što je samo još jedna od posljedica zlouporabe računala. Zbog ovisnosti o internetu djeca zanemaruju svoje obaveze u danu, a još je veći problem što im roditelji te aktivnosti ne ograničavaju ili čak zabranjuju.
Kasnovečernje surfanje smanjuje količinu i kvalitetu sna, ometa koncentraciju u školi i djeluje psihički demotivirajuće na djecu. Psiholozi smatraju da svi roditelji koji su omogućili djeci da imaju vlastite sobe i računala, trebaju znati što oni rade na računalu i koliko im to vremena oduzima.
Treba postaviti granice u igranju igrica, postići dogovor oko lozinki i privatnih računa te upoznati djecu sa zaštitom svojih podataka na internetu.
Situacija u Hrvatskoj prema istraživanju Hrabrog telefona
- Oko 75% djece ima iskustva u korištenju Interneta
- Oko 56% djece koristilo je nekad chat, a 34% ih sada redovito "chata"
- Oko 56% djece internet koristi nasamo, a samo 4% u prisustvu roditelja
- Dječaci više koriste internet (31%), nego djevojčice (19%)
- Oko 54% djece ima e-mail adresu, a oko 24% šalje mailove redovito
- Oko 40% djece putem interneta traži materijale za školske zadaće
- Oko 53% djece surfa ili traži različite zanimljivosti
- Oko 27% djece bilo je izloženo različitim porukama seksualnog sadržaja
Savjeti za roditelje
- Educirajte se o internetskim sadržajima, mogućnostima računala i razgovarajte s djetetom
- Pretražujte internet s djetetom
- Ne dozvoljavajte djeci mlađoj od 12. godina da sami surfaju
- Objasnite djetetu važnost zadržavanja privatnosti na internetu i za to mu dajte primjere.