Zastupnici zagrebačke gradske Skupštine izglasali su da će i očevi moći zatražiti status odgajatelja. Također su i prihvatili prijedlog da se raspiše natječaj za 175 dozvola taksi prijevoza
Zagreb: Sada i očevi, uz majke, mogu imati status odgajatelja
Uz majke i očevi će moći zatražiti status odgojitelja zahvaljujući izmjenama odluke o novčanoj pomoći za majke odgajateljice koje su u četvrtak izglasali zastupnici gradske Skupštine.
U dosadašnjem nazivu odluke o novčanoj pomoći za majku odgojiteljicu, riječi "majku odgojiteljicu", zamjenjuju se riječima "roditelja odgojitelja".
Novčanu pomoć za roditelje odgojitelje može ostvariti roditelji odgojitelj s kojim najmanje troje djece živi u zajedničkom kućanstvu, koji je nezaposlen u vrijeme podnošenja zahtjeva i dalje neprekidno nije u radnom odnosu dok prima novčanu pomoć te koji je hrvatski državljanin s neprekidno prijavljenim prebivalištem u Zagrebu.
U ime Kluba HDZ-a, HSP AS-a i BUZ-a Margareta Mađerić izrazila je žaljenje daranije nije bio usvojen njihov amandman kojim očevi ne bi bili diskriminirani. Navela je da je već predano 1600 zahtjeva, a proračun predviđao financijsku pomoć za njih 1200. "Bojim se da sredstva neće biti dostatna za tu mjeru", dodala je Mađerić, ocijenivši da se trebalo bolje pripremiti i ozbiljnije pristupiti mjeri.
U ime Kluba SDP-a Dominik Etlinger ustvrdio je da je to mjera koju bi trebala provoditi država. Upitao je što će biti s majkama nakon djetetove 15. godine. "Kad ste dugo odsutni, izgubite radne navike, problem je naći posao te poslodavci nisu spremni izaći u susret", kazao je, izrazivši bojazan da bi te žene mogle postati ovisne o supružnicima.
Mađerić mu je odgovorila da je tom rečenicom duboko povrijedio majke i očeve koji su kod kuće sa svojom djecom. Dodala je da oni koji će koristiti mjeru imati status zaposlenika i radni staž i da će nakon što mjera istekne, participirati na tržištu rada "jer će imati dobre uvjete kako i na koji način bi mogli pronaći svoje radno mjesto".
Etlinger joj je na to odgovorio da odgoj djece nije posao. "To radite iz ljubavi. Mogu oni imati status zaposlenika, ali to poslodavca ne zanima. Tim izjavama pokazujete da ne poznajete tržište rada, što ne čudi jer na njemu nikada niste bili", odgovorio joj je.
Na to je dobio opomenu potpredsjednice Skupštine da se treba pridržavati poslovnika i da ne može govoriti takve stvari.
U ime Kluba Liste grupe birača nositelja Milana Bandića Ljubica Matijević Vrsaljko ocijenila je da je Etlingerova izjava besmislena. "Stvari se u slažu po prioritetu. Ako osoba ima troje djece, valjda je najbitnije da se država ili grad pobrine da nahrani. Možda će ona tih 15 godina iskoristiti da se prekvalificira i bude spremna i kompetentna nešto raditi. To vi ne znate", poručila je Etlingeru.
Zastupnici zagrebačke Skupštine usvojili su polugodišnje izvješće uprave o poslovanju Zagrebačkog holdinga. Također, usvojen je i prijedlog zaključka o nadoknadi uplaćene zakupnine poslovnim subjektima za vrijeme obnove ulice Ljudevita Gaja.
Prihvatili odluku o natječaju za 175 dozvola taksi prijevoza
Zastupnici zagrebačke Gradske skupštine također su i s 39 glasova za i dva HNS-ova suzdržana prihvatili prijedlog odluke zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića da se raspiše natječaj za dodjelu oko 175 slobodnih dozvola za zagrebačke taksiste.
Zamjenik pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Alan Ordulj podsjetio je kako je već bilo dodjeljeno 1500 dozvola, ali je zbog odustajanja od obrta, oduzimanja dozvola ili neizvršavanja obveza trenutno slobodno oko 175 dozvola. Taj se broj, dodao je, može promijeniti iz dana u dan.
U odluci su i kriteriji za dodjeljivanja slobodnih dozvola, a prvenstvo imaju taksisti koji nemaju niti jednu dozvolu, rekao je Ordulj. Dodatni broj bodova dobit će taksisti koji ima status branitelja. Kriteriji koji će odlučivati o prednosti su i ekološki automobil te vozila prilagođena osobama s invaliditetom. Prednost daje i prijevoz životinja.
Najavio je da će natječaj biti raspisan vrlo brzo.
U raspravi je Tomislav Stojak (HNS) predložio amandman po kojemu bi se brisale odredbe stavka da cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade, s obrazloženjem da ta odredba zadire u slobodno tržišno natjecanje. No većina zastupnika ga nije prihvatila - 13 ih je bilo za, 22 protiv i pet suzdržanih.