Petar Škacan (63), sin Robert (39) i Mario Ivandić (20), radnik iz automehaničarske radionice Škacanovih u Jastrebarskom sastavili su traktor od dijelova automobila
Sastavili su traktor od dijelova Yuga, Lade, Mercedesa i Golfa
Širok je samo 1,3 metra. Ide 10 km na sat i ima dvije brzine. Radi pomoću Golfova dizelskog motora, hidraulične pumpe iz viličara Linde, hidromotora Dunfuss i getribe iz Lade Nive. Diferencijali su mu od Mercedesa 190, prednji ovjes od Opel Kadetta, a auspuh od Yuga 45. Unikatni traktor vlasnike je stajao samo 2000 kuna, koliko su platili gume i naplatke. Petar Škacan (63), sin Robert (39) i Mario Ivandić (20), radnik iz automehaničarske radionice Škacanovih u Jastrebarskom, sastavili su ga tijekom zime.
- Većinu smo dijelova imali u radionici, a nešto su nam darovali prijatelji - kaže Robert. Obitelj ima vinograd s 800 trsova. Kako je Petru posljednjih godina u njemu bilo sve napornije ručno raditi, a pravi traktor je prevelik, odlučili su improvizirati. Robert, koji je završio Prvu tehničku školu “Nikola Tesla” u Zagrebu, napravio je nacrt. Otac, po zanimanju automehaničar, je vario, a potom su sva trojica sastavili dijelove i sklopili traktor.
- Napravili smo kosu, koja je ispod traktora. U stražnji dio stavljamo prskalicu za vinograd, čiji je spremnik 200 litara - objašnjavaju. Paljenje je jednostavnije nego u automobilu. Vozač prvo da kontakt. Zatim ručicu koja se nalazi lijevo od upravljača pomakne ulijevo ako želi voziti naprijed ili desno za natrag. I doda gas. Za gašenje je dovoljno ručicu vratiti u sredinu. Traktor ima kočnicu, ali gotovo je nepotrebno koristiti se njome. Jedino na nizbrdici. I upravljati ovim traktorom lakše je nego autom jer ima hidraulični volan. Pumpa mu je FAP-ova, glava Mercedesova, a kolo Opelovo.
- Još nisam zadovoljan. Htio bih da radi na struju - rekao nam je Robert Škacan.