Ken Wharfe, šef osiguranja princeze Diane smatra da tjelohranitelji nisu smjeli dopustiti da Diana sjedne u vozilo s pijanim vozačem te da su trebali zabraniti utrku s paparazzima
"Krivi su tjelohranitelji, Diana nije trebala poginuti u nesreći"
Ken Wharfe, šef osiguranja princeze Diane nedavno je objavio knjigu sjećanja "Pažljivo čuvana tajna" u kojoj opisuje brojne tajne iz njezinog života. Objasnio je i zašto misli da nije trebalo doći do njezine pogibije.
Wharfe je ležao u krevetu u svojoj vikendici u Dorsetu kada je oko 4 sata ujutro dobio poruku da se javi šefu odjela za zaštitu diplomata i plemstva. Nije imao telefon pa se brzo odjenuo i otišao do javne govornice.
- Imam loše vijesti, princeza Diana je poginula u prometnoj nesreći u Parizu - rekao mu je šef. Pozvao ga je i da se vrati što je moguće prije u London kako bi im pomogao oko organizacije sprovoda.
- Dianu nisam čuvao od 1993. godine. Uvijek sam se pitao da li sam trebao dati ostavku - napisao je Wharfe. Dianu je čuvao šest godina.
Nakon tragedije kroz glavu mu je stalno prolazilo pitanje, da li se ona mogla spriječiti. U nesreći su poginuli i Dodi Fayed te vozač Henri Paul, a preživio ju je tjelohranitelj Trevor Rees-Jones.
- Trevor Rees-Jones nije bio iz našeg odjela. Mi smo Dianu čuvali godinama, a oni tek nekoliko tjedana. Trevor Rees-Jones je bio bivši vojnik koji nije prošao trening potreban da bi mogao čuvati članove kraljevske obitelji. Nije bio dovoljno kvalificiran da bi čuvao osobu poput Diane - napisao je Wharfe. Smatra da je Rees-Jones trebao korisiti tajne službe, veze i kontakte kako bi izbjegao sukobe i došao do potrebnih informacija.
- Krivo je razumio paparazze. Doživljavao ih je kao protivničku vojsku koja upire svoje "snajpere" - napisao je Wharfe u memoarima. Naveo je i kako se Rees-Jonesu Diana sviđala, odnosno smatrao ju je atraktivnom i radio je sve kako bi joj ugodio.
- To je nespojivo s misijom štićenja osobe. Za Dianino dobro i njezinu sigurnost ja nikada prema njoj nisam smio osjećati strahopoštovanje - objasnio je Wharfe.
Diana odbila ponudu da je čuva Scotland Yard
Rees-Jones je kasnije priznao da je napravio grešku što je Dodiju dopustio da se upusti u igru "pobijedi paparazze" što je dovelo do strašne nesreće u pariškom tunelu 31. kolovoza 1997. godine. Do nesreće je došlo, između ostalog što je Diana odbila ponudu kraljice da ju pripadnici Scotland Yarda čuvaju 24 sata, smatra Wharfe.
- Da je imala takvu zaštiti nikada joj ne bi dopustili da sjedne u automobil s pijanim vozačem - smatra Wharfe. Naglašava kako je godinama slučao razne teorije zavjere oko smrti Diane i Dodija.
- Proučio sam sve raspoložive dokumente i tvrdim da Diana nije ubijena već da je došlo do strašne nesreće koja se mogla izbjeći - tvrdi Wharfe.
- Prva je greška bila što su ih čuvali tjelohranitelji Dodija Fayeda. Oni su bili nesposobni reći "ne" svojim poslodavcima. Dodi je naredio da ih vozi pijani Henri Paul. Tjelohranitelj se trebao umiješati i ne dozvoliti Diani da uđe u taj auto. Dodi je naredio vozaču da juri kako bi pobjegao paparazzima. Rees-Jones je trebao poništiti tu naredbu. Pravi tjelohranitelj nikada ne bi ispunio takve želje svojih poslodavaca. Ne znam zašto su ih toliko pokušavali zaštititi od paparazza. Oni nisu ispaljivali metke nego su ih samo fotografirali. Da sam ja bio na mjestu Rees-Jonesa i drugog tjelohranitelja Kes Wingfielda to nikada ne bih dopustio. Također mislim da bi zbog sigurnosti bilo bolje da su ostali u vili nego da su otišli u hotel - objasnio je Wharfe. Smatra i da su tjelohranitelji mogli tražiti pomoć lokalne policije kako bi zaštitili par.
- Diana je tu večer bila paranoična i neracionalna. Bojala se da će ju paparazzi slijediti po hotelu. Dodi je zato naredio da se vrate u njegov stan.
Dodi je naredio da njegov uobičajeni vozač Philippe Dourneau krene s Range Roverom i tako prevari i "odvuče" paparazze, a da njih vozi Henri Paul u Mercedesu.
Tjelohranitelji nisu imali iskustva
Rees-Jones i Wingfield su pokušali prosvjedovati, ali Dodi ih je odbio. Tjelohranitelji očito nisu imali iskustva niti su bili autoritet - smatra Wharfe. Tako je Diana sjela u automobil s vozačem koji je pio cijeli dan. Paul je, prije nego je krenuo, doviknuo paparazzima: "Uhvatite nas ako možete".
- Tjelohranitelj čak nije upozorio putnike da se moraju vezati. Dok sam ja čuvao Dianu, ona je automatski vezala pojas čim bi sjela u vozilo. Tada ni ona ni Dodi nisu bili vezani - kaže Wharfe. Smtra da teorije zavjere "ne drže vodu".
- Ubiti četvero ljudi u automobilu u tunelu bilo bi nemoguće. Previše stvari bi trebalo biti prepušteno slučaju - kaže Wharfe.
Organizaciju sprovoda otežavao je Dodijev otac koji je, kaže Wharfe, vjerovao da je on bio meta napada, piše Daily Mail.
- Tražio je ekstra zaštitu i mislio da se više pažnje pridaje kraljici i premijeru nego njemu - kaže Wharfe.
- Vijest o smrti princeze Diane obišla je svijet i taknula milijune ljudi. Nadam se da će ju pamtiti kao toplu osobu, punu ljubavi koja je napravila promjene - kaže Wharfe.