U podrumima Dioklecijanove palače 6. i 7 lipnja svoje kolekcije za proljeće i ljeto predstavit će MAK, Arilero, Ledenko, Martina Felja, Zoran Aragović, Ivica Skoko...
Montura Fashion Destination pretvara Split u modnu oazu
Za tri dana započinje ljetno izdanje najvažnijeg modnog događaja u Splitu i Dalmaciji. Montura Split Fashion Destination 2015. otvara svoja vrata ovog vikenda, 6. i 7. lipnja u Dioklecijanovim podrumima.
Prvog dana Monture u čarobnom kamenom prostoru svoje kolekcije za proljeće i ljeto predstavit će mnoga poznata i neka nova dizajnerska imena. Svoje kolekcije predstavit će tako Modna kuća Mak; Modni studio Arileo; IDENTITY by Igor Djuga; Ledenko; Fjabe; Ana Kujundžić; CALLEGARI TALIJANSKA ŠKOLE MODE I DIZAJNA; Twins - Begović & Štimac; Lokomotiva – Lana i Luka; BITE MY STYLE by ZORAN ARAGOVIĆ; Martina Felja; Morana Krklec; Ivica Skoko; Ana Bogdan i Optika M Split.
Uvijek zanimljiva i zapravo posebna u svojoj kreativnosti, Ana Kujundžić najavljuje pravo modno veselje. U kolekciji će, kaže ona, biti kombinacija patchworka, printa i veza na laganim ljetnim materijalima.
Jurica Pirić iz Modnog studia Arileo obećaje da se njihovi fanovi neće razočarati, jer Arileo ostaje vjeran svojem ženstvenom stilu. „Kolekcija je nastavak onoga što smo već pokazali u Zagrebu gdje su prevladavale zlatna i bijela, ali samo za Monturu, izgled kolekcije bit će bogatiji za još jednu boju“ – kaže Jurica Pirić. Kolekcija Arilea je casual, ali ne previše, već toliko da je nosiva i uvečer i danju. Tkanine su pamučne, a kombinezon ostaje u glavnoj ulozi.
TWINSI Damir Begović i Domagoj Štimac svim poklonicima Monture poručuju:
„Jako smo uzbuđeni jer smo i ove godine dio programa Monture i dolazimo u taj divni grad pod Marjanom gdje planiramo predstaviti svoju svježu novu viziju za ljeto 2015.. Zanima nas reakcija splitske publike na našu novu kolekciju koja je oduševila zagrepčanke. Kao brend modi pristupamo neopterećeno i s velikom dozom zabave jer na kraju dana moda za nas nije samo o tijelu i odjeći. Moda je zapravo sanjati fantaziju. A to mi i radimo. Pri stvaranju svake kolekcije nije to samo odjeća . Uvijek pokušavamo napisati priču. Kada pripremamo kolekciju ne radimo na samo jednoj ideji u različitih verzijama. Zato jer danas žene ne žele nositi istu odjeću i vidjeti sve svoje frendice u istim komadima. Radimo na individualnosti svakog komada koji se uklapa u cjelinu. Svi komadi su nam jednako bitni, posebni i reprezentativni svaki sam za sebe a sve ostalo ovisi o promatraču. Mi nikada ne stvaramo kolekciju sa samo jednom bojom, jednom siluetom i jednom idejom. Među paletom materijala ovaj puta imamo pravu bojanu kožu, špagu i perje, đavolju kožu, ručno pravljene materijale na principu provlačenja šarenih trakica osnove i potke, traper i još par materijala koje smo odabrali zbog svog snažnog printa i poruke koju želimo poslati. Nit vodilja kao glavna inspiracija u ovoj Twins ljetnoj kolekciji je sukob između Indijanaca i kauboja koji se isprepliće kroz cijelu kolekciju. Priča o Pokahontas i neobuzdanom divljem zapadu, uzorcima, bojama i stylingom prizivamo ratni ples indijanki oko vatre kako bi rasplamsali čari ljeta. Sve je to u odjeći kako bi ugodili različitim potrebama, različitim ženama za različite prigode. Sve to ćete doživjeti na našoj reviji u programu ovogodišnje Monture pa nam javite kako vam se svidjelo nakon revije.“
Mirna Litović iz Fjaba napominje kako je njihova kolekcija inspirirana morem, ljetom, mjesečinom... „Naglasak ovog ljeta je na maxi haljinama, suknjama diskretnog floralnog printa. Mantili, tunike u kombinaciji umjetne kože i pamuka, sladolednih nijansi, ležerno krojene siluete, dominiraju toplom sezonom.“.
Svojim printevima ruža i leptira i Martinja Felja donosi ljeto u Dioklecijanove podrume. Uglavnom je u njezinoj kolekciji riječ o haljinama, s naglaskom na koktel haljine za noć i za dan. Vladaju nježne boje od slonovače do ružičaste, a glavni detalj su pojasevi s mašnama.
Morana Krklec: „ Kolekcijom dominiraju dosta oštre linije, stvaraju krute, stroge forme na određenim dijelovima odjevnog predmeta. Dok u jednom dijelu haljine imamo potpunu simbiozu tkanine i tijela u drugom momentu se javlja potpuna dekonstrukcija ljudskog obrisa i stvaranje oblika nekog nestvarnog tijela. Bez obzira na plohe koje pomalo agresivno zadiru u prostor, kolekcija je izuzeto nosiva i prilagodljiva osobi koja ju prepoznaje i odijeva. Namijenjena je aktualnoj sezoni, proljeće/ljeto 2015. Dio kolekcije je predstavljen na posljednjem BIPA Fashion.hr-u, dok je ostatak kolekcije nastao kao ekstenzija tog promišljanja, upravo za Monturu.“
Modna kuća Mak na pistu MONTURE donosi sasvim novu kolekciju, a Neda Makjanić Kunić kaže kako u cijelosti prate ritam ulice. Kolekcija ima puno jeansa, različitih tekstura, na pruge, na točke, čak i nešto poput tigrastog uzorka. Sve je to kombinirano s modrim i bijelim te viskoznim tkaninama koje su ručno oslikane.
Svoj prvi nastup na Monturi ostvarit će ovogodišnji polaznici Talijanske škole mode i dizajna – Callegari, a publici će predstaviti svojih 14 kreacija u boho i klasičnom stilu.
Prvi put nastupa i mladi dizajner Igor Djuga s svojim brandom IDENTITY.
„Sam naziv branda IDENTITY zasniva se na ideji kreiranja 'modnog identiteta' sobe koja nosi moj model. Kolekcija s kojom se predstavljam na MONTURI prije svega 'grli ženu', slavi njenu ljepotu i vraća je u vrijeme romantičnog Mediterana.
Inspiracija za kolekciju je film Giuseppea Tornatorea "Malena" u kojem jedna od najljepših žena Svijeta Monica Bellucci tumači ulogu žene koja je izložena stalnom zavođenju od strane drugih muškaraca, ali i zlostavljanju drugih žena ljubomornih na njenu ljepotu ... Lajtmotiv kolekcije su romantični detalji poput staroga zlata i cvijeća, haljine od ručno izrađene čipke, dok od boja prevladavaju bijela, crvena, crna te materijali cvjetnih uzoraka. U mojim kreacijama žena je zanosna, senzualna, žena romantičnog Mediterana, i po tome se prepoznaje njen modni identitet. „ – kazao je Igor Djuga.
Kontrast snažnog i nježnog okosnica je nove kolekcije Luke Grubišića i Lane Puljić u kojoj se doza svježeg rockerskog bunta miješa s neodoljivo profinjenom i damskom siluetom, prepoznatljivim dijelom dizajnerskog Lokomotivinog rukopisa. U potrazi za bezvremenskom ženstvenosti, i ova kolekcija u krojevima na momente koketira s nekim prošlim modnim erama, no u središte pozornosti postavlja ideju spajanja „nespojivog“ – damskog i buntovnog, složenog stilski pedantno no s chic vibrom ležernosti i neopterećenosti. Sladoledne nijanse poput zelene, žute i ružičaste koje smo navikli viđati u sanjivim i nevinim dizajnerskim ostvarenjima, u novoj su Lokomotivinoj kolekciji sve samo ne slatke. One se, naime, hrabro miješaju s eko-kožom stvarajući neki novi „rock-chic“ koji će prigrliti sve žene i djevojke koje znaju kako istovremeno izgledati i damski i buntovno.
Zagrebački dizajner Zoran Aragović čiji brand BiteMyStyle po drugi puta gostuje na Monturi, ovog će puta za splitsku publiku premijerno prikazati mini kolekciju inspiriranu stripom i pop art kulturom. Osim stripa dominiraju jarke boje poput crvene, plave i žute te geometrijski printevi.
Ana Bogdan prvi put nastupa na Monturi:
“Kolekcija naziva 'Metamorphosis' snažno je inspirirana radom Joan Miroa. Naziv kolekcije je uzet iz njegove serije radova koja se bavi metamorfozama u prirodi, a u kolekciji se to očitava kroz multifunkcionalne odjevne predmete koji se mogu transformirati i nositi na više načina čime se transformira i sama silueta tijela.
U kolekciji se primjećuje utjecaj fovizma, kubizma i nadrealizma. Dominiraju jake, osnovne boje- plava crvena i žuta uz crnu i bijelu. Kolažiranje različitih materijala i detalja, ručno oslikavanje tkanine te printevi koji podsjećaju na snažne poteze kista nit su koja se provlači kroz cijelu kolekciju. Materijali koji prevladavaju su mikrofibra, viskoza, eko koža, pamuk i poliester.”
Ne zaboravimo ni cipele Ledenko. U najnovijoj kolekciji sandala na visoke potpetice koriste boju godine 2015 – marsalu, koja bi se najbolje mogla usporediti bojom prošeka. Ni to nije sve, jer boju marsalu kombiniraju s pastelnim tonovima a cijelu kolekciju obilježile su aplikacije, upravo detalj za kojim danas luduju žene na svim stranama svijeta.
Ne zaboravimo da je u nedjelju, 7. lipnja drugi dan Monture u znaku frizura, a Festival frizera se u Splitu ne propušta.