Obavijesti

Lifestyle

Komentari 15

Hobi se lako pretvara u posao: Ove su torbe osvojile žene

Hobi se lako pretvara u posao: Ove su torbe osvojile žene
4

Majka i kći iz Busovače najprije su iz hobija izrađivale nakit, a nakon toga su počele kreirati torbe koje su ubrzo postale hit u BiH, ali i u Hrvatskoj

Torbe majke i kćeri Marijane (43) i Patricije Kordić (22) koje se kriju iza imena Coco trenutno su ultimativni hit. Riječ je o damama koje razvijaju vlastite linije unikatnih ženskih torbi za različite prigode, napravljene od ekokože.

- Mama i ja smo slučajno isprva 2010. godine počele raditi nakit. Eksperimentirale smo s perlicama, dugmićima, satenskim trakicama i tako su nastajali prvi broševi i ogrlice. Kao što je slučaj kod većine, tako je i kod nas krenulo od prijateljica, njihovih prijateljica i polako je hobi prerastao u nešto ozbiljnije kad smo stavile fotografije na Facebook. Nakon godinu dana, nagovorila sam mamu da probamo sašiti najobičniju pismo torbu jer sam na sajmu u Mostaru vidjela da se super prodaju. Mama do tada nikad nije znala raditi na šivaćoj mašini, ali smo kupile materijal i nakon nekoliko pokušaja nastalo je nešto što je sličilo na torbu. Kako smo imale mnogo fanova na stranici društvene mreže, čim smo objavile fotografiju torbe, sve je krenulo - Patricia se prisjetila Coco početaka. 

Ne postoji veće zadovoljstvo nego kad pročitam komplimente i riječi podrške od ljudi koje osobno i ne poznajem.  Kad vidim neku djevojku sa svojom torbom, najradije bih je zagrlila i rekla: “Hej, to sam ja radila” 

U međuvremenu su stekle praksu, a zbog velike potražnje torbi nakit su izbacile iz ponude jer  ga više nisu stizale raditi. Za četiri godine rada izlagale su radove na više sajmova u Sarajevu i Mostaru, a dosad su napravile više od tisuću torbi. Patricia reže kožu, pravi kalupe, dizajnira model, a mama to sastavlja i provodi u djelo. Studirala je psihologiju u Sarajevu, ali je od toga odustala, vratila se u rodnu Busovaču gdje pomaže mami s biznisom. U planu joj je upisati dizajn. Materijale za svoje torbe nabavljaju u Bosni, Hrvatskoj i Srbiji.

Privatni album

- Najviše se traži ‘crocko’ koža, piton uzorak, šarenilo i zaista različite boje. Gdje god da dođemo uvijek tražimo mjesta gdje kupujemo materijal od koje nastaju naše torbe - otkrila je Patricia. Prošle godine bio je popularan model “Celine trapeze”, a ove se godine najviše traže nešto manje, kockaste torbe, modeli s resicama i boje crnog vina. - Uvijek dobro ide i crna boja koja se može kombinirati s različitom odjećom - kaže. Zadnja Coco kolekcija jesen/zima prodana je u dva dana, a na torbu se čeka i do mjesec dana. Narudžbe idu preko njihove Facebook stranice koja trenutačno ima gotovo  20 tisuća fanova. Inspiraciju za torbe pronalaze u novim materijalima, članku na internetu ili kakvoj modnoj kombinaciji.

- Mislim da se od ostalih izdvajamo po tome što ne kompliciramo previše, jer znamo kako iskombinirati više boja na torbi da to ne bude cirkus - ističe Patricia i dodaje kako su htjele raditi torbe koje će cijenom biti pristupačne svima. Njihova najskuplja torba stoji 300 kuna. 

- Recimo u Busovači ima samo pet djevojaka koje naručuju naše torbe, ali zato one putuju za Sarajevo i ostatak BiH. Iz Hrvatske se masovno naručuju, pogotovo torbe nešto manjeg oblika koje stoje 150 kuna - kaže. Zbog krivog šava, priznala je, katkad znaju rasparati torbu i sašiti je ponovno. 

- Nikad si ne dopuštamo pogreške, jer nam se cure vraćaju zbog toga što vide da su torbe napravljene vrlo precizno i kvalitetno. Svaku torbu dvostruko postavljamo posebnim materijalima kako bi bila što čvršća - izjavila je. Za izradu torbe treba im nekoliko sati ili čak do nekoliko dana. Uskoro planiraju i proširenje posla.

Privatni album

- Ne smijem ništa govoriti jer me strah. (smijeh) Možda ćemo u budućnosti čak i nešto s odjećom početi raditi - otkrila je Patricia. Ona i mama su sretne  kad djevojke prepoznaju njihove torbe i cijene njihov uloženi trud. 

- Drago nam je kada naše torbe nosi bilo tko, nije nam važno je li dio javne scene ili ne. Ne postoji veće zadovoljstvo nego kada pročitam komplimente i riječi podrške od osoba koje osobno i ne poznajem. Kad vidim neku djevojku sa svojom torbom, najradije bih je zagrlila i rekla: ‘Hej, to sam ja radila’ - rekla je kroz smijeh. Osim mode, odlično joj ide marketing.

Privatni album

- Vrlo je bitna komunikacija s klijenticama. Želimo pokazati svima i na koji način mogu torbe nositi. Svaki put maltretiram sestre da me slikaju oko kuće s torbama, da se što bolje može vidjeti veličina torbe i na što ih sve mogu kombinirati za dan, za večer ili neku drugu prigodu. Trenutačno surađujemo sa stranicom Šaptač cipelama - ističe Patricia. Kao što je spontano došlo do pravljenja torbi, tako je nastalo i ime. A svima onima koji se žele ohrabriti i početi raditi nešto slično kao što to rade ona i njezina majka poručuje da budu uporni.

- Svaki je početak težak. Hobi se vrlo lako može pretvoriti u posao. Samo treba biti strpljiv, pa će rezultati doći s vremenom. Najvažnije je biti domišljat i uvijek se truditi raditi nešto novo. I naravno, važno je da imaju svoje ideje. Prije sam bila alergična na te stvari i jako bih se ljutila. Svako malo bi netko objavio ne istu torbu kao naša, nego moju fotografiju. Sada me to više ne dira, ne živciram se. Mislim da kad netko postane uspješniji u tome što radi, sve manje pažnje obraća pažnju na takve stvari - tvrdi.

Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata!  

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 15
Iskoristite Crni petak! Božićne darove kupite čak 40% jeftinije
SUPER SAVJETI

Iskoristite Crni petak! Božićne darove kupite čak 40% jeftinije

Kad sam sve kupljeno zbrojila i analizirala, uštedjela sam 40 posto ukupnog budžeta na kupnju darova, a to je i više nego uspješan šoping, zadovoljna je naša modna i šoping savjetnica