Vogue je Puccija već prije 50 godina nazvao veličanstvenim - stvorio je stil u kojem nije bilo ničeg šlampavog, a njegovu print svilu obožavale su Jackie O i Merlinka
Dizajnerska era: Veličanstveni Pucci slavi 100. rođendan
Prije točno pola stoljeća talijanski je playboy i već poznati modni dizajner Emilio Pucci zatražio od svoje trogodišnje kćerkice Laudomije da pomiriše bočice s tri različita mirisa i kaže koji joj se najviše sviđa. Ona je izabrala miris koji podsjeća na zelenilo mediteranskih otoka. Tako je 1964. lansiran prvi Puccijev parfem Vivara, a miris mediteranskog zelenila ostao je temelj svih njegovih novih varijanti. Pucciju je bilo točno pedeset godina i nije mu na kraj pameti da će sav modni svijet danas slaviti 100. godišnjicu njegova rođenja zato što je zadužio svijet mode i kulture, prenoseći i svojoj Laudomiji nepogrešiv ukus koji je stvarao do svoje smrti 1992. Parfem se lansira kad je dizajner već dobro poznat svijetu, a Vogue je Puccija još prije 50 godina nazvao Veličanstvenim Puccijem! Zašto?
Zato što je, kako su pisali, učinio da žene u hlačama izgledaju doista zadivljujuće. U to vrijeme svijet je već odavno prebrodio pokušaje da se ženama zabrani nošenje hlača koje su bile rezervirane za muškarce, pa su mlade žene uživale nositi razne vrste hlača još od ‘50-ih, kad su otkrile da s hlačama i niskim cipelama mogu vrtiti guzom jednako zamamno kao da imaju usku suknju i štikle, kako im je to pokazala ludo zabavna ekipa filmskog hita “Neki to vole vruće”. Doduše, bilo je tu primjera za montipajtonovsko Ministarstvo smiješnog hoda, ali bio je tu i Pucci da svemu podari eleganciju dignutu na “entu potenciju” koja dolazi od uređene otmjenosti, obilno pomognute obiteljskim bogatstvom i društvenim ugledom. Pucci je još 1953. dizajnirao capri hlače! I danas je teško njima postići eleganciju. No Emilio s tim nije imao problema.
Stvorio je stil za kojim su ludovale bogatašice i “jetseterice”, u kojem nije smjelo biti ničeg šlampavog. Tu je sve blistalo, a boje i šare napadale su žestoko očni živac. Filmska zvijezda Suzy Parker dospjela je 1953. na naslovnicu Voguea s Puccijevim “ciglrot” crvenim upeglanim hlačama i svilenom šarenom, plavo-bijelo-crvenom košuljom zataknutom u hlače s normalnim strukom. I zlatni je nakit tu dobitna kombinacija. Puccijeva printana svila u času je osvojila svijet - obožavale su je Jacqueline Kennedy, Marilyn Monroe, Sophia Loren i sav aristokratski svijet, a potom i Victoria Beckham, Elizabeth Hurley i Kylie Minogue...
Razvilo se to u pravo slikarstvo na svili - miješali su se srednjovjekovni motivi s hipijevskom psihodelijom i popartom. Valovite Puccijeve linije nisu pritom imale ništa s cik-cak uzorcima karakterističnim za Missonija. No obojci je zajednički bio daleki zov afričkog tekstila koji je naravno neodoljivo privlačan i dopadljiv, a stiliziran se sjajno pretvara u zapadnjačku modnu šifru. Puccijeva je imaginacija zapravo neusporedivo bogatija od Missonijeve, čak i u svom fanatičnom oslanjanju na povijesni vizual minulih vjekova. Uopće ne čudi zašto su Marilyn Monroe pokopali u Puccijevoj haljini... Potomak aristokratske toskanske obitelji, Emilio Pucci firentinski je markiz s modnom pričom koja počinje kad je 1947. prijateljici kreirao skijaško odijelo, i to toliko inovativno i dopadljivo da je smjesta osvanulo u Harper’s Bazaaru, ušlo u modu i otvorilo velika modna vrata Emiliju.
Stvorio je ženu novog doba. Pojam je modne suvremenosti, a ne još jedan iz reda velikana čija modna ideja polako gasne njegovom smrću. Bio je prvi koji je u obitelji radio unutar od 14. stoljeća, otkad postoji njegova loza, rekao je. Isprva je zato skrivao svoj potpis duboko u naborima svile, dajući ga tek toliko da kupca zaštiti od kopija koje su bujale. Nazvan je “princom printa”, a za haljine mu je netko u New York Timesu 1967. napisao da vrijede u zlatu koliko su teške! Lahoraste haljine, marame i bluze s kovitlacom grafičkih motiva nisu, međutim, bile početak i kraj Puccijeve modne priče. Pucci je stvarao svoje vrijeme, a ne samo živio ukorak s njime - radio je futurističke uniforme za stjuardese, dizajnirao je logo za misiju Apollo 15, na pameti mu je bio “total look” i cjelovit vizual našeg životnoga stila u njegovu stilu.
Stvorio je carstvo koje je financijski prigrlio VLMH, a nastavila njegova kći Laudomija, pod ruku s mladim nizozemskim dizajnerom Peterom Dundasom. Oboje su vrlo moderan modni tim. I kad se danas kaže - Pucci - zna se da je to odjeća koja se sada kupuje kao što su nekad Grace Kelly, Lauren Baccal ili Elizabeth Taylor toliko voljele i kupovale Puccijeve modele da ih je kritika nazvala “jet-set uniformom”!
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata!