S kraćim odmorom smanjuju se troškovi života, no istovremeno takvi odmori nude manju vrijednost u novcu u smislu osjetno veće prosječne cijene po noćenju
Sve češća kraća putovanja na kojima agencije zarađuju više
U nadi da će uštedjeti novac, ljudi odlaze na sve kraće obiteljske odmore što nije baš najbolje rješenje, pokazalo je istraživanje britanskih putničkih agencija, piše Daily Mail. Ljudi se sve češće umjesto dvotjednog putovanja odlučuju na odmor od deset dana, a sedmodnevni odmor zamjenila su najviše četiri noćenja. Broj rezervacija desetodnevnog putovanja porastao je u prošloj godini za 162 posto, dok su četverodnevna putovanja porasla za 50 posto.
Odluka o kraćem odmoru definitivno će smanjiti troškove, ali problem je što će takav odmor ponuditi manju vrijednost u novcu u smislu prosječne cijene po noći, upozoravaju istraživači. Na primjer prosječna cijena odsjedanja u hotelu na dvotjednom putovanju je oko 450 kuna, dok je na desetodnevnom to oko 130 kuna više. Slično tome, sedmodnevni izlet u prosjeku stoji oko 560 kuna, dok će potpuna usluga na četverodnevnom izletu stajati čak 300 kuna više.
- To štedi novac na troškove života ili dodatke kao što je najam automobila, ali znači da ne dobiva najbolju vrijednost za novac kod rezervacije hotela. Industrija odmora i dalje živi od kraćih putovanja i promjena planova u zadnji trenutak - rekao je turistički agent Trevor Davis.
U međuvremenu, sve više ljudi odustaje od ideje odmora u stranim zemljama, pa se tako ove godine devet posto manje ljudi odlučilo na putovanje izvan države u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Taj trend će se nastaviti kroz cijelu 2011. godinu, a glavni uzrok tome bit će trend rasta cijena i smanjenja plaća.