Brend Kate Almighty je odjeća za žene u pokretu, a nastao je iz potrebe da budem slobodna, kaže Katarina Džale kojoj je specijalnost i recikliranje odjeće
Dizajnerica: 'Hrvatice ne žele recikliranu odjeću, stranci žele'
Zagrebačka dizajnerica Katarina Džale (39) kreirati je počela s tri godine izrezavši maminu novu suknju vrlo precizno za dijete tih godina. Iglu je u ruke primila s pet i od tada je nije ispustila. Osim vjenčanicama koje izrađuje od “inženjerski” krojenih korzeta, koje kreira isključivo po narudžbi za strane klijentice, modne kritičare nedavno je oduševila odjećom s porukom.
- Iz brenda Kate Almighty, odjeće od rastezljivih laganih viskoza za žene u pokretu koji sam pokrenula kao odgovor na moju osobnu potrebu da budem slobodna, rodila se kolekcija Emmie - tunike i majice s natpisima koje mijenjam kad hoću i na kojima napišem što hoću. Ta je kolekcija zapravo nastala kao odgovor na majice s natpisom poznatih modnih kuća - priča Katarina.
Iako je realizacija trajala godinu dana, u kolovozu ove godine predstavit će novi proizvod Emmie koji je, kaže, veseli više od dosadašnjeg.
Katarina kaže i kako je njezin razvoj išao sporije nego što je očekivala jer je branša zahtijevala velika početna ulaganja koja nije imala, pa je s minimalnim ulaganjima krenula i polako, učeći na pogreškama, a kasnije i na nizu poslovnih edukacija, polako rasla.
U ateljeu u Berislavićevoj 20 ima četvero zaposlenih, a za potrebe mini serija angažira jednu malu proizvodnju u Zagrebu. Katarina smatra da je Facebook odličan kanal za komunikaciju i razmjenu ideja, a koristi još i Instagram. No unatoč tome ima prisan odnos s klijenticama, a Wall of Femmes je njezin projekt kojim im se željela zahvaliti na vjernosti.
- Svaka moja klijentica na dar pri prvoj kupnji dobije profesionalno snimanje koje uključuje vizažisticu, frizera i styling. Na tim snimanjima okupi se nekoliko klijentica, družimo se i razgovaramo o raznim životnim temama, pa nam to dođe kao svojevrsni coaching. Samo snimanje je doprinos svakoj ženi jer podiže samopouzdanje i otkrije nam nešto o samoj sebi. Jednom godišnje ću organizirati izložbu tih fotografija uz tekst o svakoj ženi te izdati publikaciju koja će se prodavati sa svrhom prikupljanja novca koji će se donirati ženama koje žele promijeniti svoj život, a nemaju novca za to - govori nam Katarina.
Katarina odijeva i dušu i tijelo Moj brend s ponosom nosi naziv Soul Fashion zato što je meni puno važnija osobnost moje klijentice od njezine tjelesne forme. Ja odijevam i dušu i tijelo mojih klijentica. Kako bih to mogla, mi jednostavno njegujemo osoban i prijateljski pristup, govori nam Katarina.
Uz lean sistem nema rasprodaja Zbog ograničenih ulagačkih resursa Katarina primjenjuje lean sistem proizvodnje. Na tržište pušta onoliko robe koliko kupac traži, a stari način je bio da se proizvede, pa onda roba nudi kupcu. Zato proizvodi koliko može prodati. Tako nema zaliha ni rasprodaja, pa su rizici puno manji.
‘Mali sam čarobnjak koji stvara ni iz čega’ Postavljala sam više brendova na noge - Friends Design, Kate Almighty, Katarina Dzale Soul Fashion i Emmie. Otvorila sam i inozemno tržište, imam dobre kontakte te sad radim na ekspanziji prodaje, kaže Katarina. Samo jednom je dobila poticaj od 10.000 kuna pa je kupila novi stroj.
Hrvatice ne žele recikliranu odjeću
- Tekstilna industrija koja proizvodi fast fashion brendove uništava zaposlenike i našu zemlju. Kako ne želim pridonositi takvom sustavu, ostala sam raditi u Hrvatskoj i baviti se slow fashion odjećom. Hrvatice još ne žele kupovati recikliranu odjeću, uglavnom zbog nepoznavanja procesa izrade. Nije to originalni komad iz 1985., nego se koristi samo zdravi, neoštećeni dio tkanine kao sirovina i izrađuje potpuno novi komad. Takve komade prodajemo uglavnom inozemnim kupcima koji su po tom pitanju, naprosto, informiraniji i svjesniji svog doprinosa kao kupca - priča Katarina kojoj je specijalnost i recikliranje odjeće.