Futurist i poduzetnik Monty Metzger na Startup Live konferenciji u Zagrebu timove je educirao o novim trendovima koje treba pratiti kako bi se lakše uspjeli razvijati
"Pratite ove trendove, lakše ćete doći do novca za razvoj"
Novi digitalni trendovi mijenjaju naš svijet i bitni su za sve poduzetnike koji danas razvijaju svoje proizvode, rekao je Monty Metzger iz Ahead of Time na konferenciji Startup Live Zagreb. Natjecateljima koji uz mentore rade na svojim idejama, tako je rekao kako su jedan od bitnih trendova ljudi kao dio korisničkog sučelja. Proizvodi poput Googleovih naočala, Leap motion kontrolera ili Myo narukvice, predstavljaju odličan primjer razvoja uređaja koje kontroliramo našim tijelima.
Mobiteli sljedeće generacije neće biti skupi i komplicirani, kaže Metzger te dodaje da će nova milijarda ljudi s mobitelima biti pretežno prepaid, a kao sjajne primjere ističe povoljnije proizvođače poput ZTE-a te operacijske sustave Firefox OS i Ubuntu. Kao primjer rušenja web barijera ističe Lexifone, projekt koji automatski preko telefona prevodi vaš govor na neki drugi jezik.
Korištenje društvenih mreža na nove načine također je bitno, a servis Trailerpop uz nove najave i filmove omogućuje da drugima pokažete kakvi ste. Dropify će vam omogućiti da ubacite datoteku kao u mapu i podijelite je na Facebooku, poput slike ili neke pjesme te omogućite drugima da dodatno prošire vaš sadržaj koji želite popularizirati. Dropmark je sličan Dropboxu, ali s odličnom zaštitom sjajan za tvrtke. Kao primjer razmišljanja van okvira, odnosno pružanja dodatne usluge, Metzger ističe Dropcam. Ova kamera bez instalacije povezuje se s WiFi mrežom te sprema video u cloud uslugu, a to je način na koji žele dodatno zaraditi, dok je Tred novi servis za probne vožnje automobila koji omogućuje da sami birate kada i kako će vam doći auto na probu. Osper je pak servis koji se reklamira kao banka za djecu, odnosno roditeljima omogućuje da dodijele određeni iznos na račun s kojeg djeca mogu kupovati igre ili aplikacije na raznim servisima. Spajanje offline i online svijeta sve je popularniji trend, osobito u zdravlju i medicini. Sve je više uređaja (Fitbit, Airstrip, AliveCor, Withings) koji olakšavaju praćenje zdravlja u pokretu, a potom te informacije servira pregledno. Tu je i hrvatski Monolith, uređaj koji preko 3D kamera može snimati prostor te na temelju stvarnih podataka pomaže trgovcima raditi analize. Preko ovog analitičkog sustava mogu znati koji dio dućana je popularnijih, koja polica atraktivnija, ali i koliko ljudi gledajući izlog stvarno uđe u dućan.
- Kao poduzetnik morate pratiti ove digitalne trendove i znati što se događa u svijetu oko vas, ali i u vašem uskom području. Ako predstavljate vašu ideju ili viziju onima izvan vašeg uskog kruga, vjerojatno ćete morati vašu viziju predstaviti mnogo puta. Investitorima, medijima ili partnerima, a mnogi vjerojatno neće razumjeti svaki detalj vaše inovacije. Zato se morate odmaknuti, pogledati širu sliku i reći kako se stvari u digitalnom dobu mijenjaju te koji točno problem rješava vaša ideja i zašto ćete baš vi biti sljedeća super kompanija. Ovo je bitno i ako imate dobru ideju, a morate je predstaviti onima koji nemaju pojma o tome - rekao je Metzger za 24sata.
Komentirao je i stanje u Njemačkoj te istaknuo kako su se tek u posljednje vrijeme otvorili prema ulaganjima u startupe, ali da to još nije dovoljno. Dodaje da se dosta kasni na području investicija u mlade tvrtke. Startupima je savjetovao i da budu brzi (u razvoju i promjenama), jednostavni, da uče na greškama i okupe prave ljude oko sebe.