Prvu manekensku ponudu Ana Maria Cajner dobila je sa samo 12 godina. Odbila je jer joj je školovanje tad bilo na prvome mjestu. Od prošle godine je u Parizu
Dior i Chanel poludjeli su za Hrvaticom Ana Marijom Cajner
Kreativni direktor Chanela Karl Lagerfeld za snimanje spota u povodu stote godišnjice Chanela izabrao je Anu Mariju Cajner, 22-godišnju manekenku zagrebačke agencije Talia Model, studenticu treće godine ekonomije, koja je odrasla u Velikoj Gorici sa snovima da postane pedijatrica. No otac Branko i mama Marija pomutili su dječje snove. Radili su u modi, držali butike dok je trajao njihov brak. Kad su se prije deset godina sa starijim bratom preselili u Zagreb, u Dubravu, bio je to šok za djevojku naviklu na mirnu velikogoričku djecu. U Zagrebu je završila 18. jezičnu gimnaziju na Šalati. U Velikoj Gorici bavila se sportom i plesom, ali rodila se nova ljubav - prema kuhanju. Majka bi joj govorila: “Skuhaj si ajnpren juhu, speci jaja”, a Ana Maria bi je zvala i pitala kako se kuhaju špageti na bolonjski.
- To mi je jako dobro došlo jer cure s kojima radim vani ne znaju kuhati - kaže Zagrepčanka. Imala je 12 godina kad su je zvali da bude model, ali mama je smatrala da još treba pričekati.
Iz zagrebačkog kafića u parišku modnu agenciju
- Imala sam 19 godina kad me u nekom kafiću suradnik Tihane Harapin-Zalepugin pitao jesam li razmišljala o manekenstvu. Već iduće jutro bila sam s Tihanom na kavi. Bila sam na prvoj godini studija, opterećena fakultetom. Kad je vidjela kako hodam, poslala me na castinge Fashion.hr-a i Cro-a-Portera i odmah su me angažirali. Dizajneri su me prihvatili. Snimala sam editorijale i kampanje pa iznova sjela s Tihanom, koja je predložila da se okrenemo inozemstvu. U parišku agenciju Women otišla sam 2012. Dočekao me vozač i odvezao u stan za modele. Sve je bilo organizirano, mjerenje, fotografiranje bez šminke da bi klijent vidio kako doista izgledam. I na castinge idemo bez šminke jer bismo trebale biti papir na kojem oni ‘pišu’ što im je potrebno - opisuje Ana Maria svoje prvo inozemno iskustvo.
Uslijedili su mnogi angažmani, a među njima i prvi za modnu kuću Dior. Na predstavljanju nove kolekcije u Ulici Montaigne, u višekatnoj kući s golemim Diorovim dućanom, bio je i direktor Diora.
'Nemam problema s vitkom linijom'
- Zavirila sam u studio u kojem pripremaju kolekciju. Za prezentaciju modela u svojoj rezidenciji izabrao me i Azzedine Alaia. Sve je bilo puno odjeće, i radni stol za kojim je Alaia radio na nekoj skici. Prostor je minimalistički uređen. Upoznali smo se, pogledao je kako hodam i odlučio koju će od djevojaka angažirati. Otkad mu je umrla sestra, ne ide na Fashion Week, kolekcije predstavlja u svojoj rezidenciji. Ima dvije revije na dan, na maloj pisti. Koji put dođu i celebrityji, ali su mu važniji klijenti i njemu bitni ljudi - kaže Ana Maria.
Njezin dosad najveći posao bilo je snimanje spota za Chanel u starom kinu. Radila je s vrhunskim modelima, među kojima je i Engleskinja Cara Delevingne (20).
- Zamisao je bila da idemo zajedno u kino, odjevene, naravno, u modele Chanelove aktualne kolekcije. Lagerfeld nas je pozdravio. Nadzirao je snimanje i popravljao odjeću. Vrlo je pozitivan i nije uštogljen. Imao je tjelohranitelja, klasično odjevenog u crno. Hodao je za njim - prepričava manekenka. Dosad nije bila izložena torturi da se morala suzdržavati od hrane. Prirodno je mršava i nastoji jesti zdravo. Mama joj je tamnoputa, a tata ima germanske korijene, pa je Ana Maria prirodno plava, ali s tamnim obrvama. U Parizu je postala brineta.
- U redu je promijeniti šminku i odjeću, ali naučila sam da je važno zadržati svoj stav - zaključila je zagrebačka ljepotica.