Optima ima odličan odnos uloženog i dobiveno. Od osnovne verzije nudi opremu automobila najviše klase. Motor od 136 KS doima se slabim, no sasvim je dovoljan
Luksuz i užitak vožnje, ali po razumnoj cijeni u Kiji Optimi
Velika, luksuzno opremljena i vrlo povoljna limuzina. Zvuči primamljivo, no ipak su ovakvi automobili vrlo rijetki na našim cestama. Unatoč tome što je ponuda sjajna. Optimi tako cijenom, dimenzijama i opremom konkuriraju Hyundai i40, Renault Latitude, Peugeot 508, Škoda Superb... Osnovna Kia Optima stoji 218.490 kuna - pozamašan iznos, za koji kupac dobiva automobil od gotovo pet metara s raskošnom stražnjom klupom i prtljažnikom, štedljivim dizelskim motorom i opremom koja je nekim detaljima na razini najviših klasa automobila. Spomenimo samo da u seriju spadaju kožom presvučena sjedala, od kojih je ono vozačevo električno pokretano, grijano, ali i hlađeno. I sve to u osnovnom paketu opreme. Vrlo pohvalno.
Dizelski motor obujma 1.7 litara sa 136 KS jedini je u ponudi i na papiru djeluje kao previše skromno rješenje. Ipak, u praksi sasvim zadovoljava. Optima nije previše teška, tako da bez problema može potegnuti kada je to potrebno. Oko deset sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h i maksimalnih 202 km/h dovoljno je za sve vrste prometnica i stilove vožnje. A ako je vaš stil štedljivost, bez problema ćete ostvariti prosječnu kombiniranu potrošnju od 6,2 litre, kao mi na testu. Zbog štedljivosti, uglađena motora i vrlo udobna ovjesa, Optima se nameće kao vrlo dobro poslovno i obiteljsko vozilo za one koji često prevaljuju velike kilometraže.
Mekani ovjes nije idealan za agresivniju vožnju zavojima, no i tu se Optima solidno snalazi, kao i na lošim prometnicama, na kojima ostaje udobna. Sve u svemu, ovo je automobil bez izraženijih mana i s vrlo dobrim odnosom uloženog i dobivenog.
Kraljevska ponuda prostora
Na stražnjoj klupi dovoljno mjesta za noge imaju i vrlo visoki ljudi, a tu je i raskošni prtljažnik od 505 litara. Kvaliteta izrade u unutrašnjosti je na vrlo visokoj razini, a isto vrijedi i za upotrijebljene materijale.
Zanimljivo rješenje kamere
Preglednost prema straga je zbog oblika karoserije prilično loša, stoga mnogo pomažu senzori i kamera za vožnju unatrag. Njen zaslon je skriven u unutrašnjem retrovizoru, što je praktično i atraktivno rješenje.
Kia Optima 1.7 CRDi SX
masa: 1559 kg
dimenzije: 485x183x146cm
obujam: 1685 ccm
snaga: 100 kW/136 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,3 s
najveća brzina: 202 km/h
potrošnja: 5,1 l /100 km
cijena: 221.540 kn (testni model) 218.490 kn (bez doplata)
konkurencija: Renault Latitude, Hyundai i40, Peugeot 508
PLUS: ponuda prostora, luksuzna oprema već od osnovnog paketa, uglađen i štedljiv motor, razina buke, udoban ovjes, povoljna cijena, kvaliteta izrade i materijala
MINUS: dimenzije nepraktične za grad, nepreglednost straga, naginjanje automobila pri agresivnijoj vožnji